söndag 17 februari 2008


- utflykt -
i onsdags var jag o nåra andra flickor på lite utflykt.
vi lämnade ljungby o stannade till i värnamo på
faces of sweden....
där fanns finfina rostiga ting, nog för att göra en tös
som mig salig! blev särskilt kär i nåra rostiga påskliljor, d fick
dock inte följa med hem denna gång, men ngt säger mig att d
snart kommer att "blomma" fint härhemma ändå....
stannade även till hos erikshjälpen innan vi till sist styrde
kosan till borås. efter tips från min kusin som bor i borås o
många andra bloggare förstod jag att om man ngn gång är i
borås ska man spana in bettys. denna lilla spaning blev
ingen besvikelse. va väldans mysigt
o med i påsen hem följde d med diverse myspysting. till slut hamnade
vi dock hos magnolia som egentligen var målet för vår resa. vi skulle nämligen dit på kurs. min vän iréne som har
hem o hobby i ljungby
ska nämligen köpa in deras söta stämplar o ha lite kurs i stämplig
o korttillverkning typ scrapbooking så d var detta vi skulle se hur d funkade.
med hem följde ett par underbara stämplar som ni nog får se en annan dag,
nedan ser ni ett par liknande stämplar, visst e d söta!


tjingelingelusingenhälsningar från miss sophie

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig tripp ni varit på!!!! Kul det msåte vara med en sån inköpsresa!

Bettys är verkligen värt ett besök! Sambons syster flyttade i våras och bor numera bara några 100 meter från Bettys, det var så jag upptäckte butiken...var där på julafton på väg hem till svägerskan och hann då handla lite!

Hoppas att du haft en skön helg! Här målas det panel för glatta livet!

Kram!

Det lantliga hemmet sa...

Vilken rolig resa.. jag och min kompis hade tänkt oss att ta en tripp upp till stockholm till alla dessa inredningsaffärer..

när är det du öppnar upp dina portar för affären??

Ja dem har jätte fina saker på faces i värnamo, skulle kunna gå där många varv..hihi.

ha de gott kramar K!

Marie sa...

Låter som en riktigt mysig dag! Den där butiken i Värnamo såg ju intressant ut, många fina saker på bilden! Jag gillar också Bettys, var där för någon månad sen!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

låter som ni haft en jättekul tripp!kul att se stämplarna sen! kram lotten

Anonym sa...

Ni hade väl inga gubbar med er?!

En sån resa ska man göra med dem som verkligen uppskattar det!

fina bilder.
kram
ingela :)

cicci sa...

Åh vilken härlig dag ni verkar ha haft , har tänkt så länge att jag ska åka till Bettys, får bli nästa gång då jag har vägarna förbi!
Kram cicci

Unknown sa...

Oh herre gud vilken mysig tur ni gjort!! =) Nästa gång är det bara att ringa, ti-hi...Tänker faktiskt inte på att butiken *faces of Sweden finns*!! Få ta och gå dit nån dag =) Stämplarna du köpt är ljuvliga, du får visa vad du gjort för fint med dom sen. Snart är det dagen med stort D ti-hi...Vad önskar du dig? Själv brukar jag önska mig pengar till en Danmarks resa varje år hi-hi..myspysigt! Du kanske ska med framåt våren?? =) Ha en alldeles underbar dag! Många kramar Malin

Lea sa...

å vilken härlig shopping resa ni har gjort!
HA det så gott!
/Lea

kullervilla sa...

Härlig utflykt, låter spännande med en påse myspys…
Kramiz //kullervilla